• Artikelarkiv
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Tip os
  • Udebliver avisen
  • Kontakt/Info 
    • Kontaktoplysninger
    • Annoncer Print
    • Annoncer Net
    • Udebliver avisen
    • Prislister
  • TV program
Vælg nyheder fra
  • dit lokalområde 
      Sjælland
    • Albertslund
    • Allerød
    • Egedal
    • Fredensborg
    • Frederikssund
    • Furesø
    • Gentofte
    • Greve
    • Helsingør
    • Herlev
    • Hillerød
    • Hornsherred
    • Hvidovre
    • Hørsholm
    • Ishøj
    • Køge
    • Lyngby-Taarbæk
    • Roskilde
    • Rudersdal
    • Solrød
    • Jylland
    • Ebeltoft
    • Esbjerg
    • Favrskov
    • Fredericia
    • Grenaa
    • Haderslev
    • Hinnerup
    • Kalø Vig
    • Kolding
    • Norddjurs
    • Randers
    • Skanderborg
    • Syddjurs
    • Sønderborg
    • Varde
    • Vejen
    • Vejle
    • Aabenraa
    • Aarhus
    • Lokalavisen.dk
  • E-paper 
    • Midtuge
    • Weekend
I dag
10°
  • Forside
  • Nyheder 
    • Lokale
    • Lokalt Frederikssund
    • Lokalt Jægerspris
    • Lokalt Skibby
    • Lokalt Slangerup
    • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur 
    • Kulturnyheder
    • Det sker
  • TV
  • Fotos
  • Blogs 
    • Arkiv
  • Debat 
    • Læserbreve
    • Skriv læserbrev
  • E-paper 
    • Midtuge
    • Weekend
  • Konkurrencer
  • A-Å 
  • Nyheder
  • Lokale
  • Lokalt Frederikssund
  • Lokalt Jægerspris
  • Lokalt Skibby
  • Lokalt Slangerup
  • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur
  • Kulturnyheder
  • Det sker
  • TV
  • Blogs
  • Arkiv
  • Fotos
  • Debat
  • Læserbreve
  • Skriv læserbrev
  • E-paper
  • Midtuge
  • Weekend
  • Bil
  • Bolig
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Artikelarkiv
  • Konkurrencer
  • TV program
  • Kontakt/Info
  • Kontaktoplysninger
  • Annoncer print
  • Annoncer online
  • Udebliver avisen
  • Prislister mm.
  • Annoncer
  • Ugens annoncer
  • Tast-selv annoncer
  • Guide
  • Send os et tip
  • Om Cookie
  •  
  • Lokale sites
  • Sjælland
  • Albertslund
  • Allerød
  • Egedal
  • Fredensborg
  • Frederikssund
  • Furesø
  • Gentofte
  • Greve
  • Helsingør
  • Herlev
  • Hillerød
  • Hornsherred
  • Hvidovre
  • Hørsholm
  • Ishøj
  • Køge
  • Lyngby-Taarbæk
  • Roskilde
  • Rudersdal
  • Solrød
  •  
  • Jylland
  • Ebeltoft
  • Esbjerg
  • Favrskov
  • Fredericia
  • Grenaa
  • Haderslev
  • Hinnerup
  • Kalø Vig
  • Kolding
  • Norddjurs
  • Randers
  • Skanderborg
  • Syddjurs
  • Sønderborg
  • Varde
  • Vejen
  • Vejle
  • Aabenraa
  • Aarhus
  •  
  • Lokalavisen.dk
Bil Bolig Guide
Tast-selv annoncer  
Ugens annoncer  
Fik du læst
Konkursen truer stor andelsforening: Falkenborggården håber på en redning

Haldor Topsøe er død

Haldor Topsøe er død

Hvem er Danmarks lækreste boksebabe?

Hvem er Danmarks lækreste boksebabe?

Stjerne-arkitekt: Sådan skal ny by se ud

Stjerne-arkitekt: Sådan skal ny by se ud

Skriv læserbrev

Indlæg, der skal omhandle lokale emner, vil snarest kunne læses på vores netavis og bringes i den trykte avis, så snart der er plads. For at give så mange som muligt chancen for at komme til orde anmodes du om at skrive så kort som muligt, og maksimalt 300 ord. Husk navn og adresse, "anonyme" indlæg bringes ikke.

Overskrift

Skriv dit indlæg i boksen nedenunder

Afsender (Navn, Adresse)

Kan du ikke læse koden? klik på billedet for ny kode

Indtast kode

Debatten lige nu

GÅ EFTER BOLDEN

Michael Herløv, Liberal Alliance, Mads Bondo Dydensborg, Radikale Venstre, Ole Søbæk Christiansen, Konservative FolkepartiVi har i den sidste uges tid været vidne til en ophidset debat om folkeskolen. Dels i form af læserbreve her i avisen, men også på avisens hjemmeside.Enkelte kommentarer var...

23-05-13 | Læs hele indlægget

Endnu et vindmøllesuk

Anne Rømer Nielsen, Hyggevej 9, KyndbyKære politikere. Vel vidende at vi er på den anden side af høringsfasen vedr. vindmølleplaner i Frederikssund kommune, tillader jeg mig alligevel at fremkomme med min bekymring.Mange debatindlæg har handlet om placering af vindmøller i Jægerspris. Meget tyder...

18-05-13 | Læs hele indlægget

Hvor var I – alle jer 60+’ere i Frederikssund

Hanne Vedersø, Næstformand Ældrerådet, Fyrrehaven 12, JægersprisHvor var I – alle jer 60+’ere i Frederikssund den 10. maj? Ønsker I ikke at få indflydelse på kommunens ældrepolitik?...

Stadionplanerne på Bjergvej

Steen Larsen, Træner FFB U-15 , Englystvej 32, FrederikssundHvor er det dog dejligt, at lederne i ORI har fremlagt deres ambitiøse og fremsynede planer for samling og udbygning af de sportslige aktiviteter i sydbyen. Planer der sagtens kunne udvides til også at omfatte indendørs boldaktiviteter....

Slangerup har et velfungerende Lægehus

Ulla Riisgaard Wedell & Preben Riisgaard Larsen, Sundbylillevej 1, SlangerupVi har et travlt og funktionelt Lægehus i Slangerup. Baggrunden for, at vi kan udtale os er, at vi har boet i kommunen i 30 år. Vi har fulgt effektiviseringen af Lægehuset i gennem årerne, og det vil da være umuligt, hvis...

Brug Fioma

Preben Rason, Kornvænget 37, FrederikssundDet var med stor glæde jeg i Lokalavisen den 14. maj kunne læse Ole Søgaards indlæg omkring Borgernes Hus.Det har med mellemrum været drøftet Fioma grunden som nyt sted for et kulturhus i Frederikssund, men hver gang forkastet - det koster penge og sådan...

16-05-13 | Læs hele indlægget

Hold en pæn tone Kirsten Weiland

Carsten Cederholm, Kongensgade 17P, 3550 SlangerupJeg blev mildt sagt noget overrasket, da jeg læste et læserbrev af partifællen Kirsten Weiland, hvor hun tillægger mig alle mulige egenskaber og holdninger jeg ikke har....

Hvad er ændret?

Lisbeth Petersen, Beckersvej 43, 3630 JægersprisI sammenfatningsrapporten fra Sund og Bælt, udsendt af Vejdirektoratet, står der direkte kopieret:...

“Vennerne kalder sig op-rigtige - fjenderne er det”

Jørgen Olsen, sekretær i Venstre i Frederikssund Kommune, Solvænget 31, Frederikssund.Citatet af filosoffen Schopenhauer passer på byrådsmedlem (S) Kirsten Weilands bidske udfald mod partifællen Carsten Cederholm.Det er ikke min opgave at skulle forsone dybt uenige partifæller. Jeg kunne vælge at...

Fioma til kulturlivet

Poul Scheibel, Rådhusvænget 7, 2.sal tv., FrederikssundJeg vil gerne støtte Ole Søegaard, som i sidste nummer af Lokalavisen gjorde sig til talsmand for at udnytte Fioma-området i Kirkegade til Borgernes Hus/bibliotek. Der er åbenbart tidligere lavet to projekter for udnyttelse af bygningerne til...

Lærerne og lokalaftale

Ole S Henriksen, Enhedslisten, Kulhusvej 39, 3630 JægersprisEnhedslisten i Frederikssund opfordrer de lokale politikere i byrådet til få at indkaldt den lokale lærerforenings kreds til forhandlinger om en lokalaftale....

10-05-13 | Læs hele indlægget

Enhedslisten vil blokere for skifergas

Pelle Andersen-Harild, Enhedslisten - de rød-grønne i Frederikssund, Ved Stranden 8, 3630 JægersprisFolketinget har drøftet Enhedslisten forslag om at forbyde efterforskning og udvinding af skifergas.Baggrunden er, at selskabet Total ønsker at foretage efterforskningsboringer efter skifergas i...

Bompenge – en ommer er en ommer

Marianne Porsborg, Thyrasvej 40, 3630 JægersprisIgennem de seneste par måneder, har vi gentagne gange kunnet læse om politikernes uforbeholdne glæde over, at der kommer en ny bro over Roskilde Fjord, uanset hvor kritisabel den politiske aftale om broen er. Senest har Trafikministeren nok en gang...

Erhvervsaktive på passiv forsørgelse

Tom Lysgaard, Byrådskandidat liste A FrederikssundMichael Kock, byrådskandidat fra Venstre, forsøger at løbe fra ansvaret for en total fejlslagen borgerlig politik i de sidste 10 år....

Landsbyrådet advarer

Jørgen Mørkholdt, Landsbyrådet for Frederikssund KommuneLandsbyrådet for Frederikssund Kommune har i et brev til Byrådet og i et høringssvar meddelt rådets opfattelse af vindmøller i landområderne: Indledningsvis mindes om at vindmøller i forslaget indebærer at der kan opstilles 15 møller i...

Fioma som Borgernes Hus

Ole Søegaard, byrådskandidat (V), Lille Solbakken 2,FrederikssundFioma bygningen blev erhvervet af Frederikssund Byråd i 1994, med henblik på muligvis at indrette bibliotek, mødelokaler, sal og Cafe.Der er allerede laver 2 projekter på bygningerne, når projekterne ikke tidlige er blevet sat i gang, ...

Aprilsnar? Majkat? Eller bare snæversyn og uvidenhed?

Kirsten Weiland, Byrådsmedlem (S)Skal man grine eller græde af Carsten Cederholm og hans læserindlæg i Lokalavisen? Ja jeg ved det ikke, men som siddende byrådsmedlem og ansvarlig politiker i Frederikssund Kommune tager jeg skarpt afstand fra både hans synspunkter og hans forvrøvlede beskrivelse af ...

Godt at børnene er tilbage i skolen

Jørgen Bech, Dådyrvej 113, 4050 SkibbyDet har for de fleste af os, der har børn i skolen, været en mærkelig periode. Mærkelig især for børnene, som pludselig blev frarøvet deres væsentlige tryghed i hverdagen, nemlig skolen. Det kan godt være, at mange af dem til dagligt har sagt: "øv, jeg gider...

02-05-13 | Læs hele indlægget

Nej til superbibliotek til 110 millioner

Henrik Godiksen, Mølleengen 4, 3550 SlangerupNogle gange kan de mindste notitser i lokalavisen (24 april 2013 side 2), gemme på de største omkostninger for borgerne i Frederikssund.Byrådet planlægger et nyt superbibliotek med mødelokaler til 110 millioner, placeret på det lavest beliggende område i ...

02-05-13 | Læs hele indlægget

Nej til vindmøller i Koblerne

Tina Tving Stauning, Gruppeformand og borgmesterkandidat, SocialdemokraterneDen socialdemokratiske byrådsgruppe siger klart nej til at give tilladelse til at placere store vindmøller i Koblerne....

01-05-13 | Læs hele indlægget

Tak for støtten

Nina Christensen, Lyngevej 7, Uvelse, 3550 Slangerup, på vegne af Kingoskolens lærereI et måned har vi lockoutede lærere fra skolerne i Slangerup - og i særdeleshed fra Kingoskolen - stået i sol, slud, regn og blæst og vinket til bilisterne fra kl. 7.45-9.00 v. rundkørslen v. Frederiksborgvej v....

Vækstpakken

Susanne Bartholin, Birkealle 18, 3630 JægersprisDen nye vækstpakke er vedtaget, og tillykke med det, vi håber så den har den rigtige virkning, men vil nogen forklare mig hvorfor motorvejen ved Holstebro er beriget med yderligere 452 mill., når vi stadig skal betale på den nye forbindelse??...

Skolelederne skal udnytte retten til at lede

Michael Kock, Byrådskandidat for Venstre, Slagslundevej 7, 3550 SlangerupFrederikssund Byråd må nu sikre, at skolelederne rent faktisk udnytter retten til at optimere timefordelingen mellem undervisning og forberedelse, således at det sker udfra behov og ikke generelle regler. Risikoen er, at man...

Den nye bro en "Smuk måde...vi kan være bekendt...."

Jørgen Olsen, Solvænget 31, 3600 Frederikssund.Klaus Hækkerup eksmedlem af Folketinget for S har meldt sig i debatten om den nye broforbindelse og motorvejen mellem Herning/Holstebro. Godt at høre om sagen fra en 'insider.' Vi almindelige 'dødelige' har ofte kun den information vi kan læse i...

Lise tobak

Hvad sker der? Det er da for langt ude. Ddu bliver da heller ikke landmand, hvis du ikke kan tåle stanken af lort!...

Mere om fakta, følelser og politik

Klaus Hækkerup, fhv. MF(S)I marts 2013 blev der på Christiansborg indgået en bred trafikpolitisk aftale om bl.a. en ny forbindelse over Roskilde Fjord ved Frederikssund og en motorvej mellem Herning og Holstebro. På baggrund af udtalelsen fra Frederikssund Kommune var det en forudsætning, at den...

27-04-13 | Læs hele indlægget

Fakta svar til Hr. Jørgen Olsen

Preben Riisgaard Larsen, Sundbylillevej 1, 3550 SlangerupAt vi får en ny betalings bro i vores kommune. At folketingsmedlem for Venstre Hans Andersen ikke har haft nogen som helst indflydelse på afgørelsen om den nye bro. At årsagen til at det blev en betalingsbro er den økonomiske krise, og at den ...

27-04-13 | Læs hele indlægget

Folkeskolen er ikke god nok

Carsten Cederholm, Kongensgade 17P, 3550 SlangerupNår man er medlem af socialdemokraterne og tilmed stiller op til byrådet, er der en forventning om, at man bakker op om de offentlige institutioner og sender sine børn i folkeskole. Jeg er ikke tilfreds med folkeskolen i Frederikssund Kommune og har ...

25-04-13 | Læs hele indlægget

Åben appel til Frederikssunds politikere

Annelise Holm, Poppelvej 22, 3600 FrederikssundVi har tidligere sendt et åbent brev til Byrådet og spurgt, hvorfor der er fældet så massivt mange træer i Ådalen....

Erhvervsaktive på passiv forsørgelse

Michael Kock, Byrådskandidat for Venstre, Slagslundevej 7, 3550 SlangerupNyeste tal fra Danmarks Statistik viser at omkring 23 % i den erhvervsaktive alder er på offentlig forsørgelse (832.400 personer) i Danmark. Samtidig beskæftiger vi over 160.000 udlændinge. Nødvendigt for erhvervslivet, fordi...

Miljøministeren: naturhensyn må vige for en bro

Arne Lund, Trafiksekretær i Enhedslistens Folketingsgruppe Langebjergvej 260A, 3050 HumlebækEr der nogen der håber på, at de natur- og miljøbestemmelser, der gælder for Roskilde Fjord kan medvirke til at forhindre en sydlig fjordforbindelse, må de tro om igen. Miljøminister Ida Auken har nemlig...

Ambivalent rejsegilde

Henrik Broksø, J. F. Willumsens Vej 40a, 3600 Frederikssund. Formand for skolebestyrelsen på Falkenborgskolen og Byrådskandidat for Venstre til KV 2013Torsdag den 11/4 var der rejsegilde på en på Falkenborgskolens nye bygning der skal erstatte vores tidligere bygning som var PCB forurenet. Det var...

21-04-13 | Læs hele indlægget

Åbent brev til byrådet i Frederikssund

Gry Gasseholm, Ådalsparken 6 st tv, FrederikssundKære byrødder. Jeg er mor til en pige, der går i en dejlig 1. klasse på Falkenborgskolen, hvor hun har nogle superengagerede og dygtige lærere, som hun er meget glad for. Vi er rent ud sagt trætte af, at I har lockoutet lærerne. For det første: Fordi ...

Venstre har kæmpet for en samlet trafikaftale

Af Hans Andersen (V), folketingsmedlem, Frederikssund-kredsenLad os tage det vigtigste først, selvom det er en gentagelse. Vi får en ny bro over Roskilde Fjord ved Frederikssund. Det er rigtig godt nyt for de 20.000 bilister, der dagligt krydser og sidder i kø ved Kronprins Frederiks Bro. Det...

Kære Skurk

Kamilla W. Bøgedal, Ved diget 9, Skibby...

Lærerne forpligter sig i at være rollemodel

Kurt Terkelsen, Venslev Huse 6, SkibbyTre lærere fra Marienlystskolen prøver med vred aggressiv protestsang at kaste, omkvædet "Ziehler for fanden", som djævlehorn ind på youtube....

20-04-13 | Læs hele indlægget

Utilfreds? Kør en anden vej!

Marianne Porsborg, Thyrasvej 40, Jægerspris...

Lærerlønninger tilbage til skoleområdet

Henrik Broksø, J. F. Willumsens Vej 40a, Frederikssund. Formand for skolebestyrelsen på Falkenborgskolen og byrådskandidat for Venstre til KV 2013...

Sprogcenterlærere også lockoutet

Elisabeth Kobæk Lind Witt, Baunehøjen 71, Frederikssund. Underviser på Sprogcenter Nordsjælland afdeling FrederikssundHvad laver en dansklærer på et sprogcenter egentlig?...

Kræmmermarked?

Bibi Barslund, Hovedgaden, Jægerspris...

16-04-13 | Læs hele indlægget

Betalingsbro gør, at jeg fravælger at køre omkring Fr-sund

Birgit Corneliussen Worsaaesvej 18 1972 Frederiksberg CHvis jeg har forstået det rigtigt, vil man have, at også dem, der benytter den gamle bro, skal være med til at finansiere den nye... Hmm, det får mig til fremover at køre omkring Roskilde, når jeg skal fra Frederiksberg til Hornsherred på...

Fakta og følelser, og politik

Jørgen Olsen, Solvænget 31, Frederikssund. Sekretær i Venstre i FrederikssundLæserbreve med angreb på Venstres lokale folketingskandidat Hans Andersen har været optaget i avisen. De har mildest talt været præget af følelser og meget lidt fakta. Det er en skam....

Hvorfor er det så skidt?

Jørgen Bech, Kandidat for Venstre i Frederikssund kommuneJeg har været medlem i en skolebestyrelse de sidste 6 år. Det har givet mig indsigt i folkeskolerne i Frederikssund kommune. Der er forskelle fra skole til skole, men når man taler med andre, så er det alligevel samme billede. Og det er...

Mit barn eller statens?

Helle Michelsen, Liljevej 11, 3600 FrederikssundSarah Sørensen, Kildemosevej 16, 3320 SkævingeKirsten Andreasen, Bastrupvej 5, 3540 Lynge...

Tak til lærerne i Frederikssund

S. Herbert, Sct. Nilsvej, SlangerupMine børn savner deres lærere, de savner deres kammerater, og de savner at lære noget. Mine børn trænger til at få deres hverdag tilbage. Men det kan deres lærere ikke gøre for, det er ikke dem, der ikke vil passe deres arbejde. De må ikke arbejde!...

Vi bygger bro mellem visioner og muligheder

Borgmesterkandidat Tina Tving Stauning, SocialdemokraterneVi, Socialdemokrater, har længe haft en vision om kortere bilkøer, og en bedre broforbindelse....

Et forslag

Jan GindrupKære Ole Find Jensen og Ole Jacobsen Jeg har et lille muntert (men alvorligt ment) forslag til jer:Hvad med "åbenhed i forvaltningen" startende med Frederikssund Kommune?(I er bestemt ikke de værste, men nu bor jeg hér!)Denne lille provokation fortjener naturligvis en forklaring, og den...

07-04-13 | Læs hele indlægget

125 ÅRS JUBILÆUM FOR OPHÆVELSE AF BROAFGIFT

Mikkel Lykkeberg Kiil, Marbækvej 25, 3600 frederikssundUmiddelbart inden et næstent enigt byråd valgte at stemme for den nye betalingsbro, læste jeg en nyhedsmail, som uddybede at brugerbetaling ikke var et nyt fænomen for Frederikssund. Det var absolut en nyhed for mig, at der har været...

Topstyring, heldagsskole og børnenes tid

Marianne Porsborg, Thyrasvej 40, JægersprisImens politikerne lokalt og på Christiansborg sikkert prøver at bruge den aktuelle konflikt på skoleområdet til at glemme en ny fjordforbindelse med brugerbetaling, vil jeg opfordre til en lokal debat om Regeringens planer om landsdækkende heldags-...

Svar til Kurt Terkelsen

Camilla Amstrup, direktør for TDC Online og kundecenter, Teglholmen 3, 0900 KøbenhavnKurt Terkelsen skriver i sit læserbrev, at han er utilfreds med den periode han, potentielt, skulle have ventet på en fejlretning.Jeg vil først beklage Kurt Terkelsens oplevelse med fejl på HomeTrio-produktet, men...

06-04-13 | Læs hele indlægget

TDC home trio nedbrud og manglende service

Kurt Terkelsen, Venslev Huse 6, SkibbySkærtorsdag den 28. marts 2013, stoppede alt home trio med at virke. På tv er der et TDC logo, med teksten "Dit tv konto blev ikke genkendt - kontakt venligst Hotline", Internet og tlf. virkede simpelthen ikke....

Svar til: Alt for få cykelparkeringspladser ved Sillebroen

Stig Bergdahl, Center Manager, Sillebroen ShoppingcenterTak for det konstruktive indspark til cykelparkeringen omkring Sillebroen og forholdende for samme.Vi ønsker som shoppingcenter, at de besøgende kommer bedst muligt frem – ikke mindst på cykel og dermed også parkeringsforhold der passer til...

Alt for få cykelparkeringspladser ved Sillebroen

Niels Riis Ebbesen, Valhals Plads 23, ØlstykkeDengang da man projekterede Sillebroens indkøbscenter, der må man tilsyneladende have ment, at det var nok med to cykelstativer, der kun kunne rumme henholdsvis 15 og 25 cykler. Holder vi de 40 pladser op mod, at der p.t. er 83 butikker i Sillebroen, så ...

Betalingsforbindelse – er det godt?

Christian Meiniche Andersen, Kignæskrogen 4, JægersprisNu får vi så den længe ventede forbindelse over fjorden, ”Fjordforbindelsen” har nedlagt sig selv og flere udtaler sig om succesen med at skabe forståelse for lokalområdets legitime behov for en løsning på trafikproblemerne på tværs af kommunen....

05-04-13 | Læs hele indlægget

Jubel fra Venstre: En bro for fremtiden

Niels-Kristian Sjørup, Irisvej 1, 3600 FrederikssundKære Hans Andersen,I betragtning af, at Venstre med sin i-sidste-øjebliks sammenkobling af ny bro i Frederikssund med endnu et stykke asfalt i Jylland - en manøvre, der var ved at vælte forliget, og et stykke afpresning, der tjener Venstre til...

Åbent brev til Borgmesteren vedr. broforbindelsen

Jan Poulsen, Gyldenstens Vænge 6, FrederikssundHej Ole Find,Hvor er det ærgerlig at vi i Fr. Sund får en "må nøjes med" bro-løsning. Vi har fortjent bedre.Jeg, som mange andre, forstår ikke, hvordan byrådet kan se bort fra de knap 11000 underskrifter imod denne betalingsforbindelse. Det er dårligt...

En ny bro uden løsning

Marianne Porsborg, Thyrasvej 40, 3630 JægersprisEfter Folketingspolitikerne før påske blev enige om, at en ny bro med brugerbetaling skal bygges her i kommunen, har Erhvervsforeningens og de lokale politikeres jubel og ros til dem selv, ingen ende ville tage....

02-04-13 | Læs hele indlægget

Massiv IT investering i skolen?

Anne-Mette Risgaard Schmidt, Byrådsmedlem Frederikssund (V), næstformand iOpvækst-og uddannelsesudvalgetI Venstre er vi rigtig begejstret for, at vi i Opvækst-og uddannelsesudvalget har bevilliget penge til at få en IT kuffert ud i alle vores dagtilbud og dagplejegrupper. Vi har tidligere været ude ...

02-04-13 | Læs hele indlægget

Vi slår bro for sammenhæng

Af Peter Westermann, næstformand og folketingskandidat for SFSom SF’er og nordsjællænder er jeg så glad for den ny trafikaftale, regeringen har fået på plads. Jeg er særligt glad for, at aftalen øremærker hele 425 millioner til en ny fjordforbindelse ved Frederikssund....

28-03-13 | Læs hele indlægget

Er det nu vi skal juble?

Flemming Rasmussen, Færgevej 75 FrederikssundTrafikaftalen for 2013 er offentliggjort og indeholder bla. en beslutning om at opføre en højbro over Roskilde Fjord, til støtte af den gamle Kronprins Frederiks bro.Borgmester Ole Find Jensen var i radioavisen torsdag morgen og gav udtryk for glæde ved ,...

27-03-13 | Læs hele indlægget

Fortsæt samarbejdet

Regitze Flannov, Kredsformand, Danmarks LærerforeningVi vil opfordre Byrådet i Frederikssund til fortsat at bakke op om Fjordaftalen og klart markere overfor KL, at de bør gå tilbage til forhandlingsbordet og finde en løsning.Når Kommunernes Landsforening lockouter lærere og børnehaveklasseledere...

Hans Andersen mangler pli

Preben Riisgaard Larsen, Sundbylillevej 1, 3550 SlangerupFor nogle måneder siden blev Venstres Hans Andersen opstillet i Frederikssund Kredsen til det kommende Folketingsvalg i 2015, og det første han foretog sig i kredsen, var at angribe vores borgmester Ole Find Jensen for ikke at have lagt den...

Kæmpevindmøllerne kommer...der var så dejligt ude på landet

Sidsel Ervø, Østergaardsvej 4, Dalby, 3630 JægerprisDe gældende regler for vindmøllestøj kritiseres fra flere sider, for at grænseværdierne for bl.a. den lavfrekvente støj er sat for højt.Jeg er tilhænger af grøn energi, men jeg forstår ikke den tvingende nødvendighed i at opsætte kæmpevindmøller...

Den nye bro: overflødig og absurd planlægning

Arne Lund, Langebjergvej 260A, 3050 Humlebæk medl. af ELI de to årtier, hvor jeg har haft med trafik at gøre, har jeg set mange spøjse forslag. Ét af de mere fantasifulde er forslaget om, at bilister skal betale for at passere den nye bro over Roskilde fjord. Af betalingsbroer har vi indtil nu kun...

Heldagsskole

Emil Ebbe Brich, 9 år, Lindegårdskolen 3.aJeg synes at det er lige lovlig meget at gå i skole til klokken 4, man kunne sige til klokken 3 højst, fordi at der bliver kortere tid til at dyrke sport. Hvis man skulle gå i skole til klokken 4 vile man blive stresset for meget....

Fremtidens ø?

Halvøen Hornsherred bliver i fremtiden udsat for et eksperiment . Rent praktisk bliver den nordlige del af Hornsherred ændret til en HEL Ø ved at kræve broafgift på den kommende bro.De annoncerede priser:Personbil: 14-16 kr pr tur, dvs ca 32 kr t/r Lastbil: 41-47 kr pr tur, dvs ca 94 kr t/r...

25-03-13 | Læs hele indlægget

Lobby-lusk i Frederikssund kommune?

Der har i de seneste måneder været en række artikler i bl.a. Jyllands Posten, Frederiksborg Amtsavis og Frederikssund Avis, om et samarbejde mellem Frederikssund kommune og det - bl.a. fra DSB - berygtede kommunikationsfirma Waterfront. Samarbejdet skulle bl.a. været gået på køb af lobbyvirksomhed...

Tillykke

Susanne Bartholin, Birkealle 18, 3630 JægersprisTillykke til jyderne der nu har fået motorvej mellem Herning og Holstebro, UDEN brugerbetaling, og til Storstrømmen der også har fået en ny bro, UDEN brugerbetaling!!...

Glæde og Malurt

Jørgen Bech, Dådyrvej 113, 4050 SkibbyHelt vildt glad. Så er aftalen om en fjordforbindelse i hus. Det vil nok ta ca. 5 år at bygge broen. Og forhåbentlig kan den give den længe efterlyste udvikling på Hornsherred til glæde for de mange tusinde som bor på Hornsherred, men også for resten af...

Bro-sejr er i hus

Hans Andersen, MV (V), Folketingskandidat i FrederikssundkredsenI årevis er vi blevet lovet en ekstra fjordforbindelse. Vi er flere, der har kæmpet for den. Og nu får vi den endelig. Det står klart efter trafikaftalen af 19. marts. Jeg er meget tilfreds med, at det er lykkes at få prioriteret...

21-03-13 | Læs hele indlægget

Konservative siger ja til grøn energi, men nej til store vindmøller

Henrik Biehl, vælgerforeningsformand Konservative i FrederikssundVedvarende energi er en mulighed som vi skal gribe, dog bør dette ske med omtanke. Olie, kul og andre fossile brændstoffer forurener og giver et stort CO2 udslip, dette udslip skader vores miljø og efterlader vores klode til vores...

Tilykke!!

Susanne Bartholin, Birkealle 18, 3630 JægersprisTillykke til jyderne der nu har fået motorvej mellem Herning og Holstebro, UDEN brugerbetaling, og til Storstrømmen der også har fået en ny bro, UDEN brugerbetaling!!...

Kultur, Turisme og rigide regler

Jørgen Olsen, Solvænget 31, 3600 Frederikssund.Frederikssund Kommune drukner ikke ligefrem i kulturtilbud, og med nedlæggelsen af Thorstedlund Kunsthøjskole gik det virkelig ned ad bakke....

Burde løses lokalt

Poul Henrik Hedeboe, Byrådsmedlem for SFSom medlem af Frederikssund Kommunes Økonomiudvalg deltager jeg i de årlige Kommunaløkonomiske topmøder arrangeret af Kommunernes Landsforening (KL).Jeg har der fulgt, hvordan KL over de sidste to årsmøder, har ladet op til den igangværende konflikt. Det har...

Saltspredning

Egon Kjøller, Asgård 12, 3600 FrederikssundHvorfor al den saltspredning?Torsdag d. 14.3.13 kl 12.55 kom der en Scania sølvfarvet saltspreder kørende på Odinsvej fra Kong Skjoldsvej. Tørre veje og fint vejr. Nu er mit spørgsmål:HVORFOR STRØ SALT PÅ TØRRE VEJE? Veje og cykelstier er fulde af huller...

En succes har mange fædre

Michael Herløv, Spidskandidat Liberal Alliance, Thyrasvænget 16, 3630 Jægerspris“En succes har mange fædre, men en fiasko er forælderløs”, Sådan lyder et gammelt ordsprog.I de kommende dage vil forskellige politikere fra lige så mange partier tage æren for endelig at have fået en ny bro til...

Et nyt sparetiltag fra postdanmark?

Birgit Wied, Blommehaven 11, 3630 JægersprisEr det nu sådan at jeg selv skal gætte hvornår min bestilte og betalte pakke ligger til afhendtning hos Nærkøb på Hovedgaden i Jægerspris? Jeg har ikke fået nogen seddel fra postvæsnet og måtte selv udskrive min mail fra computeren om, at min pakke var...

Forbud mod koncerter i AtelierSalen

Ivan Hansen, Strædet, LyngerupJeg har netop set i Lokalavisen, at Frederikssund kommune har forbudt afholdelse af koncerter i Ateliersalen i Landerslev.Det er skete altså endnu engang, at kommunen lægger hindringer i vejen for gode private initiativer. Det er åbenbart ikke gået op for folk i...

20-03-13 | Læs hele indlægget

Bevar mødestedet for psykiske sårbare i Slangerup, men i nye rammer

Tom Petersen - Nørreparken 3 2. th - 3600 Frederikssund - Mail: denblaahund1959@youmail.dk...

20-03-13 | Læs hele indlægget

Godt med motion i vores daginstitutioner og SFO"er

Anne-Mette Risgaard Schmidt, Byrådsmedlem (V), Næstformand Opvækst-og UddannelsesudvalgetAlle børn I daginstitutioner og SFO"er i Frederikssund kommune får nu tilbudt muligheden for at blive uddannet i brugen af BIB – Børn i bevægelse programmerne uden omkostning, takket være at en række lokale...

19-03-13 | Læs hele indlægget

Fra kulde til varme

Hanne Vedersø, Kasserer i lokalbestyrelsen i Ældresagen, JægersprisLokalbestyrelsen i Ældre Sagen i Jægerspris afholdt årsmøde i går den 9. marts i Kignæshallen i Jægerspris. Hvad der startede som en meget kold omgang for de tilstedeværende ændrede sig med stor hjælp og velvillighed fra Café Kignæs ...

17-03-13 | Læs hele indlægget

Klap hesten

Claus Ankersen, Gasvaerksvej 27, 1.th DK-1656 Copenhagen VI sit læserbrev 'En forandret virkelighed' indrømmer Bjørn Tving Stauning at vores frygt for kæmpevindmøller er berettiget. Tak. BTS beklager sig over min hårde tone. Det vedkender jeg mig gerne. For berørte borgere er sagen særdeles...

Kære Bjørn Tving Stauning

Michael Herløv, Formand Liberal Alliance Fjordbyerne, Thyrasvænget 16, 3630 JægersprisJeg er glad for at mit læserbrev blev læst i den positive ånd der var tiltænkt. Jeg anerkender at du brænder for miljøet og ønsker at tage et ansvar, både personligt og på vegne af kommunens borgere.Jeg er derimod ...

Kafka i Kignæshallen

Claus Ankersen, Kobbelvangsvej 5, Koblerne, JægersprisTorsdag den 7. marts var der Borgermøde om eventuel vindmølleopsætning ved Louiseholm i Kignæshallen. Både borgmester Ole Find Jensen og repræsentanter for byrådets V og SF forsikrede de tilstedeværende borgere om at politikerne vil lytte nøje...

13-03-13 | Læs hele indlægget

Skifergassen truer også Frederikssund

Carsten Cederholm, Kongensgade 17P, 3550 SlangerupForestil dig 30-40 boretårne, med tilhørende tekniske anlæg og veje, skyde op i landskabet, overalt i Frederikssund kommune. Store tunge lastbiler med kemikalier og radioaktive spildprodukter. Forurening af jorden og hvis uheldet er ude også af...

Kædeansvar - også i Frederikssund

Pelle Andersen-Harild, Enhedslisten - de rød-grønne - i Frederikssund, Ved Stranden 8, 3630 JægersprisKommunerne udbyder mange offentlige opgaver i licitation. Det private firma, der får opgaven, giver ofte dele af den videre til diverse underentreprenører. På den måde ender selve det praktiske...

Vågn nu op!

Carsten Pagaard, Roskildevej 178, 3600 FrederikssundIdrætslivet og især fodbolden blomstrer på trods af kommunen og ikke på grund af og sammen med kommunen. Man ser næsten kun manglende og nedslidte faciliteter i den oprindelige Frederikssund Kommune....

09-03-13 | Læs hele indlægget

Mange kan lære noget

Lone Vain Hald, Lupinvej 5, 660 Stenløse Undertegnede skulle besøge Frederikssund Kommunes Borger Service i anledning af min datter og svigersøns flytning til Slangerup.Jeg må sige at vi blev modtaget af en smilende og venlig receptionist, som viste os tilrette i systemet. Dernæst blev vi modtaget...

09-03-13 | Læs hele indlægget

Afværgedagsordner og dårlig hukommelse

Bjørn Tving Stauning, Jernbanegade 29 D, 3600 FrederikssundDet er befriende med humor, og jeg kan anbefale Michael Herløv til et sommerferiejob i Cirkusrevyen for de morsomme bemærkninger fra 26/2 om at lade 1 % af torskekvoterne tilfalde Frederikssund. Haha. Men der er ikke megen substans i blot...

08-03-13 | Læs hele indlægget

"Imponerende" postomdeling i Slangerup

O.Maltesen, Sejrøvej 1A, SlangerupMan skal lede længe efter mere dårligere undskyldninger og postomdeling ihvertfald i området omkring Sejrøvej/ Øvej i Slangerup end dem man får fra Postdanmark. Nu skal blot nævnes omdelingen i uge 8 og 9. I uge 8 modtog vi posten om torsdagen den 21. feb. 7 breve...

Frederikssund hospital: Hvad de dog siger...

Finn Rudaizky, Dansk Folkeparti, medlem af Region Hovedstaden”En politiker ved, hvad han taler om – men han taler aldrig om det han ved”. Det kunne godt bruges på debatten om Frederikssund Hospital. Som bekendt har et flertal i Region Hovedstaden, S, SF, de radikale og Venstre vedtaget, at...

Sæt vindmøllerne på stand by

Aage Koed Mikkelsen, sognepræst i Skuldelev-SelsøDet gør de i Kolding. Hvorfor ikke også i Frederikssund?Årsagen er det uafklarede omkring helbred og lavfrekvent støj (jf. www.tvsyd.dk den 19/12 2012).Den lavfrekvente, dybe, brummende støj trænger igennem nat og dag og over mange kilometer, når vi...

Pas på Folkeskolen!

Ole Find Jensen, borgmester i Frederikssund Kommune, Regitze Flannov, kredsformand i Danmarks Lærerforening kreds 37Der er storm om folkeskolen i disse dage. En kommende folkeskolereform debatteres samtidigt med, at Kommunernes Landsforening og Danmarks Lærerforening forhandler overenskomst....

01-03-13 | Læs hele indlægget

Åbent brev til byrådet

På vegne af beboerne på Poppelvej, Annelise Holm, Poppelvej 22, FrederikssundVi er forundrede over den omfattende rydning af træer og buske i Ådalen og argumentationen bag. Følgende er hentet fra Lokalavisens interview med Troels Karlog, kommunens skovfoged (12.2.2013). Efter hvert udsagn er...

Fr-Sund Forsyning A/S

André Wilhelmsen, Ndr. Pakhusvej, FrederikssundSå kom regningen for kommunens omdannelse af vandforsyningen til et A/S med egen bestyrelse, der nu frit i deres vildfarelse og storhedsvanvid kan fastsætte prisen på vand, som det var guld.Klimaforandringer er den nye undskyldning for at hæve skatter...

Åbent brev til borgmesteren!

Jørgen Bech, Dådyrvej 113, 4050 SkibbyKære Ole Find. Du er i flere sammenhænge blevet citeret for, at grunden til, at der skal findes områder til at stille 150 meter høje vindmøller op i Hornsherred, er, at staten har forlangt dette. Du siger, ”at staten har pålagt kommunen at finde egnede områder...

Hvad vil vi med vor by?

Inger Dantoft, Kildebakken 51, FrederikssundVi har det dejlige åndehul ”Bløden”, hvor der er lidt bænke og et vikingeskib. Hvad med at lægge fliser i et stykke og opsætte nogle net, så de unge kan spille basket, og nogle huller, hvori de kan opsætte net til boldspil (som de selv medbringer). Om...

Hvad gør vi ved vores trafikproblemer?

Jan Poulsen, Gyldenstens Vænge 6, Frederikssund Debatindlægget i avisen den 01. Februar 2013, 'Kunne vi have fået en gratis fjordforbindelse?' (skrevet af jan Poulsen, red.) blev også sendt til Traffikordførene i Folketinget, og jeg har bla. modtaget disse kommentarer, som jeg viderebringer her....

TV
Se danskernes vilde Grand Prix-jubel
Se danskernes vilde Grand Prix-jubel
Derfor skal du spise fisk i pinsen
Derfor skal du spise fisk i pinsen
Se hvordan intelligente biler kan passe på dig
Se hvordan intelligente biler kan passe på dig
Mads Langer - Danmarks internationale popprins
Mads Langer - Danmarks internationale popprins
Læserbreve - Top 10

GÅ EFTER BOLDEN

Borgmester mindes Topsøe: “Et erhvervseventyr”

Nyheder på e-mail
Modtag nyheder på e-mail hver dag
Forsiden netop nu

Nicki Pedersens DM-farvel øger spænding

Nicki Pedersens DM-farvel øger spænding

Hundehvalp og mor stjålet: De må have stået på lur

Hundehvalp og mor stjålet: "De må have stået på lur"

Smadrede flaske, jagtede beboer og råbte af politiet

Smadrede flaske, jagtede beboer og råbte af politiet

Peter Bo Andersen om Topsøe: “Den humane kapitalist”

Peter Bo Andersen om Topsøe: “Den humane kapitalist”

Karsted Dybvad om Topsøe: “Et fantastisk forbillede”

Karsted Dybvad om Topsøe: “Et fantastisk forbillede”

Vikingebørn i TV

Vikingebørn i TV

Seneste blog
Michael Kock:
Det er ikke let at være socialdemokrat......
pola:
Vi vil ikke være generation skraldespand....
E-paper

Midtuge

Weekend

Året der gik 2012

Firmaeventen

Tillykke
Hurraaaaa 10 år.
Hurraaaaa 10 år. Kære Mads.Stort tillykke med din første runde fødselsdag. Vi håber du får en rigtig dejlig dag og glæder os til at fejrer dig på lørdag. Elsker dig. Kram fra Mads, Mathias, far & Lotte.
Se flere

loading...
Lokalavisen.dk
Bilist snuppet med 216 km/t

Bilist snuppet med 216 km/t

En 42-årig mand fra Tinglev skal op til en orienterende...

Taxavognmand konkurs

Bandt, blindede og voldtog 18-årig ved roklub: Fældet af dna

Konkurs truer andelsboligforening

Hundehvalp og mor stjålet fra baghave: "Tyvene må have stået på lur"

Nååårh: Mink bliver mor til kattekillinger - se billederne

Kommuner i fejde om Bakken: "Gentofte opfører sig som Damernes Magasin"

Ugens annoncer

Vælg en bestemt kategori - eller

se alle ugens annoncer
Facebook

Mest læste

• Hundehvalp og mor stjålet: "De må have stået på lur"
  • Opkalder erhvervspark efter Haldor Topsøe
  • Konkursen truer stor andelsforening: Falkenborggården håber på en redning
  • Smadrede flaske, jagtede beboer og råbte af politiet
  • 435 nye, private jobs i Frederikssund
  • Peter Bo Andersen om Topsøe: “Den humane kapitalist”
  • Vikingebørn i TV
  • Rockmusikeren der blev dansktop
  • DM til Slangerup
  • Karsted Dybvad om Topsøe: “Et fantastisk forbillede”

112

• Hvem er Danmarks lækreste boksebabe?
  • Bådejer skubbede tyv i vandet

Seneste læserbreve

• GÅ EFTER BOLDEN
  • Endnu et vindmøllesuk
  • Hvor var I – alle jer 60+’ere i Frederikssund
  • Stadionplanerne på Bjergvej
  • Slangerup har et velfungerende Lægehus
  • Brug Fioma
  • Hold en pæn tone Kirsten Weiland
  • Hvad er ændret?
  • “Vennerne kalder sig op-rigtige - fjenderne er det”
  • Fioma til kulturlivet
TV - Mest sete
Se chokvideo: Så frække er tricktyvene

Se chokvideo: Så frække er trick...

Nordsjællands Politi håber, at de snart opklarer, hvem der står bag...

Kopivarer kan koste dig dyrt på ferien

Kopivarer kan koste dig dyrt på ...

Mange danskere bliver snydt til at købe kopivarer i form af tøj, sm...

Superfærge er kommet til Danmark: Se den her

Superfærge er kommet til Danmark...

Nu er Danmarks nye superfærge endelig ankommet efter en rejse, der ...

loading...
DET SKER - i Frederikssund og omegn
23-05
Opera koncert
24-05
Sommer-Gospelkoncert med SHOUT Gospel Voices og Laura Kjærgaard
24-05
Morten Lucas spiller live
25-05
Fernisering i Frederikssund Kunstforening på udstillingen med Troels Trier i Langes Magasin
25-05
Mountain Village Jazzmen
I samarbejde med KULTUNAUT.DK
Se flere

loading...

loading...

loading...
Boligmarked
Fritidsbolig
Jægerspris
2.250.000 (0%)
55 kvm. / 4 værelser