Foto: Mostphotos

Foto: Mostphotos

Debat: Det er så let at komme i kontakt med kommunen... og dog

Af Flemming Jensen, Skuldsvej 10, 3600 Frederikssund

DEBAT For over en måned siden kontaktede jeg kommunens hjemmeside: Tip Frederikssund. Jeg gik ind på 'Indberette fejl og mangler'. Og under 'Skilte' gjorde jeg opmærksom på, at der manglede lys i de to blå skilte ved fodgængerovergangen i Frederiksborggade ved nr. 7. Det er trods alt en befærdet vej, og der er bælg mørkt.

En uge gik og ingenting skete. Jeg gentager min henvendelse til kommunen. Ingenting skete. En uge efter ringer jeg til 'Vej og Park' og taler med den ansvarlige. Ingenting skete. En uge efter ringer jeg igen til 'Vej og Park', og taler med en kontordame, der siger, at hun nok skal give besked til den ansvarlige om skiltene. Det er nu fem dage siden, og jeg kan konstatere, at der er lys i den ene lampe. Der er nu alt i alt gået mere end en måned, og jeg orker ikke mere. Jeg håber, at blandt andet børnene, der skal i skole kommer sikkert over.

Men jeg frygter, at vi, med de fremtidige besparelser i borgercentrets åbningstider og incitamentet til at benytte digitale løsninger for borgerne i kommunen, går en svær tid i møde. Jeg har i alt fald ikke grund til optimisme.

Publiceret 14 December 2018 00:00